Ledige plasser

Hiphop

Hiphop er en dansestil som blir mer og mer populær. I de fleste dansevideoer er det hiphop dansere som blir brukt. Hiphop er en "fusjon" av teknikker fra bl.a. locking, poppiing, breakdance, house, hype, krumping og ragga. Hiphop klassene vil variere i form og stil etter pedagogens koreografi.
Vi tilbyr hiphop-klasser for alle fra 7 år og oppover.
En hiphop-klasse består av oppvarming, drills, styrke, rytme- og romforståelse og kombinasjon. Vanskelighetsgraden og teknikken følger nivået.
I løpet av et skoleår undervises det i flere stilarter innenfor hiphop-sjangeren. Dette gir elevene mulighet til å utforske forskjellige uttrykk som kan inspirere til å utvikle eget bevegelsesspråk. Undervisningen legger vekt på musikalitet, dynamikk, intensjon og forståelse for den aktuelle stilen vi jobber med. Musikken varierer fra old school hiphop til populærmusikk.

• Julie Pettersen

Ofte stilte spørsmål

Hovedopptaket gjøres i juni, men man kan søke kulturskoleplass hele året. Ved ledig kapasitet tar vi inn fortløpende.

1. desember hvis man vil si opp plassen til jul. Dersom man ikke vil fortsette neste skoleår (august), lar du være å re-registrere innen 1.juni.

På kulturskolen kan man starte på HipHop fra man er 7 år.

Prisene våre bestemmes i kommunen. Det er en sats for kjerneprogrammene våre, mens breddefagene og fordypningsfagene har andre satser siden de ofte har et komprimert semester.

Oppdaterte priser finner du her Priser

Men økonomi skal ikke være en hindring for at man blir elev på kulturskolen. Kommunen har en ordning som heter fritidskassen som bidrar til å kontingenter og lignende. Bare ta kontakt med oss for mer informasjon om ordningen!

Alle mellom 0 år og 25 år kan søke seg inn på kulturskolen.

Her er en lenke til ledige plasser.

Administrasjonen kan nås via telefon 47 66 85 92, på dagtid, og du kan hele døgnet sende oss en mail på harstad.kulturskole@harstad.kommune.no så svarer en i administrasjonen så fort som mulig.