Skip to main content Skip to footer

Breddeprogrammet

I breddeprogrammet har vi særlig fokus på kunstfag som grobunn for livskvalitet, fellesskap, deltakelse, dannelse og mening. Fag i breddeprogrammet har ikke krav til egeninnsats/øving mellom hver undervisningstime.

Breddeprogrammet skal bidra til å
▪ Styrke oppvekstmiljø og tilhørighet gjennom kunst og kultur.
▪ Tilrettelegge for inkludering og fellesskap med vekt på mangfold, åpenhet og flerfaglig/tverrfaglig samarbeid.
▪ Tilrettelegge for opplevelse, erfaring og aktivisering i ulike konstellasjoner av tid, rom og deltakere.
▪ Styrke kulturelt entreprenørskap i lokalmiljøet.

Breddetilbud skoleåret 2023/2024

Demenskor

Demenskor Harstad er et tilbud for sangglade mennesker med demens, deres pårørende og frivillige. Å synge sammen bidrar til fellesskapsfølelse og glede. Du trenger ikke å ha sunget i kor tidligere, eller synge vakkert for å være med i dette koret – dette koret er åpent for alle som har demens. Koret er også åpent for pårørende som ønsker å være med. Fellesskapet og det sosiale er i hovedfokus – vi møtes gjennom sang!

Når: Torsdager klokken 13.30 – 15.00
Oppstart: Torsdag 7.september 2023
Hvor: Harstad kulturskole (kantina)
Korledere: Marthe Sundbø og Elina Plucker
Innhold: 45 minutter sang og 45 minutter vaffelkaffe
Maks antall korsangere: 15
Transport: Vi sørger for transport til og fra for de som trenger det.
Pårørende: Er også velkomne til å synge i koret. Vi arrangerer også kafé for pårørende under korøvingen, for de som ønsker det.
Kontingent: 1 000,- per semester. Ta kontakt dersom økonomi er en hindring - vi har løsninger!

Er du interessert? Send e-post til harstad.kulturskole@harstad.kommune.no eller til demenskoordinator Marit.kristiansen@harstad.kommune.no
Vi tar kontakt per telefon med alle interesserte for å bli litt kjent.

OBS! I første omgang er det plass til 15 kormedlemmer - og derfor er det ikke sikkert alle som ønsker å være med får plass med en gang.

Lærere

• Elina Plucker