Dans

På Harstad Kulturskole kan du starte på dans fra fylte 4 år på faget Barnedans. Deretter er det Dansemix som er for alle 1.klassinger før man fra 2.klasse velger hvilke(n) retning(er) eleven vil fordype seg i. Vi har også et undervisningstilbud til voksne - Jazz for voksne - hvor man kan være med som enten nybegynner/litt øvet eller viderekommen.  Les mer om de forskjellige dansefagene ved å klikke på faget under.

Barnedans

Barnedans er et fag for barn i de to siste årene i barnehagen, fra fylte fire år. Det gir en lekende utforskning av den dansende kroppen. Undervisningen legger vekt på danseglede, trygghet og en innføring i de grunnleggende elementene av den klassiske balletten. Vi benytter syllabussystemet utviklet av Royal Academy of Dance som basis for vårt tilbud i barnedans. Undervisningen tar utgangspunkt i barnets behov for- og evne til lek. Timene struktureres som en historie, og eleven gjennomfører øvelser som en del av handlingen i denne.

Elevene må være fylt fire år for å begynne, og av hensyn til gruppa gjøres opptak hovedsakelig i starten av semesteret.

NB! Foresatte er ikke inne i dansesalen mens undervisningen pågår da vi erfarer at dette skaper mye uro i elevgruppen.