Skip to main content Skip to footer

Musikk

På Harstad Kulturskole kan du starte på Musikklek fra fylte 3 år til og med 6 år. Fra 7 år* kan eleven starte på instrumentundervisning. Instrumentundervisningen foregår en-til-en og det er flere samspillsprosjekter på tvers av instrumentene som elevene er med på. Vi har også korundervisning, demenskor og et eget tilbud, musikkbasert miljøtilbud, som er ekstra tilrettelagt for de som trenger det. Les mer om de forskjellige musikkfagene ved å klikke på faget under.

*Noe variasjon i startalder på de forskjellige instrumentene

Fløyte

Det gis opplæring hovedsaklig på tverrfløyte. Viderekomne elever kan også få undervisning på piccolofløyte. Er du nybegynner, lærer du noter samtidig som du lærer å spille. Har du spilt før, begynner vi på det nivået du er. Det legges vekt på å lære riktig spillestilling, pusteteknikk og gode øvingsvaner. Du lærer å beherske instrumentet ditt, slik at du kan delta i samspill med andre elever på konserter og forestillinger som Kulturskolen arrangerer. Du får spille musikk i mange sjangre, f.eks. pop, rock, jazz og klassisk.
Du kan begynne å spille fløyte på kulturskolen når du er fylt 7 år.

Omfang og pris
Ukentlig undervisning til fast tidspunkt - dette avtales mellom foreldre/elev og lærer etter opptak.
Hver undervisningstime varer i 25 minutter.
Vi følger grunnskolens skolerute (ferie i høstferien, juleferien, vinterferien og andre fridager).

Undervisningen foregår i kulturskolens lokaler i Normannsgate 1 (vis-a-vis parkeringshuset v/Grottebadet).

Lærere