Breddeprogrammet

I breddeprogrammet har vi særlig fokus på kunstfag som grobunn for livskvalitet, fellesskap, deltakelse, dannelse og mening. Fag i breddeprogrammet har ikke krav til egeninnsats/øving mellom hver undervisningstime.

Breddeprogrammet skal bidra til å
▪ Styrke oppvekstmiljø og tilhørighet gjennom kunst og kultur.
▪ Tilrettelegge for inkludering og fellesskap med vekt på mangfold, åpenhet og flerfaglig/tverrfaglig samarbeid.
▪ Tilrettelegge for opplevelse, erfaring og aktivisering i ulike konstellasjoner av tid, rom og deltakere.
▪ Styrke kulturelt entreprenørskap i lokalmiljøet.

Breddetilbud skoleåret 2023/2024

Babysang

Dette kurset er et gruppetilbud til foreldre med barn fra 0-1 år. Innholdet er sang, bevegelse til musikk, bruk av enkle instrumenter og lignende. Her får de voksne friske opp sanger de hørte selv da de var små, i tillegg til å lære nye. Vi bruker vår medfødte evne til musikalsk kommunikasjon med barna gjennom bruk av stemme, puls, rytme, gester og bevegelse.. Vi vugger barna, danser med dem, spiller litt for dem, men aller mest synger vi med vår egen stemme. Den fineste stemmen for barnet er nettopp mamma og pappas (uansett hvordan du er blitt fortalt at den låter), fordi den er kjent og signaliserer nærhet og kjærlighet. Sangene vi bruker på kurset får du med deg i en perm, slik at du lett kan fortsette de fine stundene hjemme. Kurset går over 12 uker, og foregår i kulturskolens lokaler (dansesal 2) tirsdager klokken 11.30-12.15. Første treff høsten 2021 er tirsdag 7.september.

Pris: 847,- per semester (12 ganger).

• Merete Liavik