Breddeprogrammet

I breddeprogrammet har vi særlig fokus på kunstfag som grobunn for livskvalitet, fellesskap, deltakelse, dannelse og mening. Fag i breddeprogrammet har ikke krav til egeninnsats/øving mellom hver undervisningstime.

Breddeprogrammet skal bidra til å
▪ Styrke oppvekstmiljø og tilhørighet gjennom kunst og kultur.
▪ Tilrettelegge for inkludering og fellesskap med vekt på mangfold, åpenhet og flerfaglig/tverrfaglig samarbeid.
▪ Tilrettelegge for opplevelse, erfaring og aktivisering i ulike konstellasjoner av tid, rom og deltakere.
▪ Styrke kulturelt entreprenørskap i lokalmiljøet.

Breddetilbud skoleåret 2023/2024

Rockefår

Rockefår er et band for voksne med utviklingshemming. Bandet øver på Harstad fritidssenter hver torsdag. Rockefår har eksistert i mange år, og gjør opptredener rundt omkring i landet.
Medlemmene får selv velge repertoar og samspillet foregår ved hjelp av fargekoder. Rockefår har spilt inn CD-plate, og de har mottatt flere musikkpriser. Gruppa ledes av Hugo Stokkan, som har med seg kulturskolelærerne Asle Skardal og Tommy Karlsen.

• Hugo Stokkan
  • Asle Fjell-Skardal