Skip to main content Skip to footer

Breddeprogrammet

I breddeprogrammet har vi særlig fokus på kunstfag som grobunn for livskvalitet, fellesskap, deltakelse, dannelse og mening. Fag i breddeprogrammet har ikke krav til egeninnsats/øving mellom hver undervisningstime.

Breddeprogrammet skal bidra til å
▪ Styrke oppvekstmiljø og tilhørighet gjennom kunst og kultur.
▪ Tilrettelegge for inkludering og fellesskap med vekt på mangfold, åpenhet og flerfaglig/tverrfaglig samarbeid.
▪ Tilrettelegge for opplevelse, erfaring og aktivisering i ulike konstellasjoner av tid, rom og deltakere.
▪ Styrke kulturelt entreprenørskap i lokalmiljøet.

Breddetilbud skoleåret 2023/2024

Flere farger

Flere Farger Harstad, også kjent som Fargespill, består av barn og unge fra 4.klasse og oppover som lager scenekunst om møter mellom
mennesker på tvers av bakgrunn, alder, historie, kultur og identitet.

Vi tar utgangspunkt i hva hver enkelt har med seg - og i seg - av kulturelle skatter. Sammen skaper vi i fellesskap en
forståelse for hvor uttrykket kommer fra, og med det, en større forståelse for egen identitet.

Nytt i 2024 er at det to grupper, en på dagtid primært for Harstad skole, og en på ettermiddagstid som er åpen for alle og alle aldre!

Dagtidsgruppa er primært for 4.-7.klasse elever på Harstad skole og øver tirsdager kl 14.00-15.30 på Harstad skole. Gruppen har oppstart 06.februar.

Ettermiddagsgruppa er primært for ungdomsskole elever og eldre og øver tirsdager kl 17.00-18.30 på Harstad Kulturskole. Gruppen har oppstart 27.februar.

OBS! Det er gratis (ingen kontingent) å være med på Flere Farger.

Lærere

• Hamid Sakhizada