Skap deg! fordypningsprogram

INFO OM SKAP DEG!

Skap Deg! er et fordypningsprogram for deg som ønsker å fordype deg i din kunstform sammen med andre fra regionen.

Programmet er for deg som er kulturskoleelev i teater, dans, musikk, skapende skriving eller visuell kunst, og er mellom 10 og 19 år. Skap Deg! skal gi ekstra muligheter og utfordringer til motiverte elever gjennom samlingshelger bestående av mesterklasser, fellesklasser og skapende samarbeid.

Innholdet i programmet vil fokusere på de skapende aspektene ved fagene - og dermed vil ulike fagene ses som redskaper til det skapende arbeidet. Her skal du Skape Deg!

Skap Deg! er for deg som

• har stor interesse og motivasjon for å utvikle deg innenfor kunstfaget ditt.
  • har lyst til å øve og ønsker å bruke mye tid på kunstfaget.
  • har evne og vilje til fordypning - uavhengig av alder og nivå.

Skap Deg! består av 5 samlingshelger på Harstad Kulturskole i løpet av et skoleår: To på høsten og tre på våren. Her blir det både faglig innhold, sosialt samvær og kulturelle opplevelser.

Samlingene går fra fredag til søndag, med hovedvekten av undervisningen på lørdag ca kl. 9 - 16 og søndag ca kl. 9 - 14.

Alle elevene bor på kulturskolen under samlingene. Frokost, lunsj og middag arrangeres av programmet. Utenom undervisningen blir det sosialt samvær og kulturelle opplevelser på tvers av fag.

Fordypningsprogrammet er utviklet av kulturskolene i Narvik, Senja, Målselv, Kvæfjord og Harstad, i tillegg til Festspillene i Nord-Norge. Programmet finansieres med tilskuddsmidler fra Sparebankstiftelsen til DNB (gjennom ordningen inkluderende kulturskoler).

Programmet er åpent for kulturskoleelever fra hele regionen (Nordland og Troms).
Det er ingen kontingent for å være med på skap deg! Elevene betaler den vanlige kontingenten/avgiften til sin kulturskole. Overnatting på Harstad kulturskole er gratis. Det kan også være mulig å få et reisetilskudd dersom reising medfører store utgifter.