Serviceerklæring

Påmelding og opptak

  • Søknad på skoleplass gjøres elektronisk via hjemmesiden vår.
  • Påmeldingen er bindende. Dette betyr at vi går ut fra at du takker ja til plassen du får tilbud om.
  • Dersom du ikke ønsker å akseptere plassen, må du sende oss et skriftlig avslag (epost) innen den datoen som står i tilbudsbrevet. Hvis Harstad kulturskole ikke mottar noe avslag, blir du eller den du er foresatt for, oppført som elev, - og du risikerer følgelig å måtte betale semesteravgift.
  • For nye elever gis det anledning til en - 1 - prøvetime. Dersom eleven ønsker å slutte etter den første undervisningstimen i nytt fag, må det gis skriftlig melding til oss innen utgangen av elevens første skoleuke. Tidligere elever har ikke rett til prøvetime på samme disiplin.
  • Hovedopptaket er i juni, men vi tar imot søknader hele året og tar inn elever ved ledig kapasitet. Av pedagogiske hensyn kan det på gruppetilbud være hensiktsmessig å starte på nytt semester/nytt skoleår.
  • Søkere prioriteres etter søkedato.

 

Du kan forvente:

  • God kvalitet på tilbudene som gis.
  • Godt kvalifisert personale i alle funksjoner.
  • Undervisning som er tilpasset elevens forutsetninger.
  • Serviceinnstilling, omtanke og respekt for elev, foresatt og publikum.
  • Punktlig oppmøte.
  • Beskjed via sms dersom planlagt undervisning må avlyses.
  • God informasjon i alle ledd.
  • Minimum 25 minutter undervisning til hver elev pr. uke.
  • Der pedagogiske hensyn tilsier det, undervisning av musikkelever i små grupper på 2-4 elever.

 

Vi forventer at eleven:

  • Er aktiv i deltagelse av samspill, opptredener, utstillinger og andre prosjekter.
  • Gjennomfører egenøving som er avtalt med lærer.
  • Møter forberedt og presis til undervisning.
  • Har med seg nødvendig materiell til undervisning og opptredener.
  • Har klær som passer til aktivitetene og være kledd til opptredener.
  • Har høvelig framferd.
  • Holder eget forbruk av forbruksmateriell (noter, strenger, fliser, ballettdrakt, dansesko m.m.).
  • Behandler leid instrument forsiktig og holder det i stand.

 

Vi forventer at de foresatte:

  • Gir positiv støtte og oppmuntring til eleven.
  • Hjelper elven med å følge opp sitt fag.
  • Leser informasjon som sendes ut via epost, sms og hjemmeside.
  • Melder fra om fravær. Enten til lærer eller til administrasjon.
  • Er ansvarlig for lånt eller utleid utstyr.
  • Sørger for korrekt kontaktinformasjon på egen bruker.
  • Viser interesse for skolens prosjekter og «tar i et tak» ved behov.

 

Re-registrering

  • Hver vår (i mai) vil elever og de som står på venteliste få beskjed fra oss om å re-registrere seg innen 1. juni hvis de fortsatt ønsker å være elever eller stå på venteliste påfølgende skoleår. Re-registreringen gjøres elektronisk og er bindende.

 

Oppsigelse

  • De elevene som ikke ønsker å fortsette på nytt skoleår til påfølgende høst, lar bare være å re-registrere seg på våren (før 1. juni).
  • Elever som ønsker å slutte i løpet av skoleåret, må sende oss en skriftlig oppsigelse på epost.
  • Oppsigelse i et semester, altså etter skolestart høst- eller vårsemester, vil normalt medføre full avgift i det semesteret det sies opp i.   

 

Velkommen til oss på Harstad kulturskole!