Skip to main content Skip to footer

Dans

På Harstad Kulturskole kan du starte på dans fra fylte 4 år på faget Barnedans. Deretter er det Dansemix som er for alle 1.klassinger før man fra 2.klasse velger hvilke(n) retning(er) eleven vil fordype seg i. Vi har også et undervisningstilbud til voksne - Jazz for voksne - hvor man kan være med som enten nybegynner/litt øvet eller viderekommen.  Les mer om de forskjellige dansefagene ved å klikke på faget under.

Klassisk/ballett

I klassisk ballett lærer du alt av den klassiske ballettens grunnleggende trinn. Dette er sjangeren med de lange, rene linjene. Når du danser klassisk dans bygger du solid danseteknikk som du kan bruke i alt annet av dans. Det er en fordel for dine ferdigheter og danseuttrykket ditt om du har startet med klassisk og senere går over til andre danseformer. Du kan være elev i klassisk fra du er 7 år og oppover.

Lærere