tirsdag 28. januar 2020

Billetter til Point of views

Vårt nyskapende danseprosjekt Point of views vises i Støperiet fra 10. til 15.mars og det blir hele 22 visninger! Billetter kan kun kjøpes på nett, trykk på linken for å komme til billettbestilling:  https://www.ticketmaster.no/artist/point-of-views-billetter/1020099. Pris pr billett er 160,- kr.
Kulturskolens elever og barn fra 12 år og nedover, kommer gratis inn i følge med en betalende voksen (ett barn/elev pr betalende voksen).

Denne forestillingen er en kunstinstallasjon der film og live danseopptreden smelter sammen til ett uttrykk. Tematikken er rom og bevegelse; hvordan innbyr ulike "rom" til bevegelse. I løpet av våren 2019 ble hvert av dansepartiene på jazz og moderne filmet av videokunstner Martin Bremnes mens de danset på hver sin lokasjon i Harstad. Bl.a. Aunfjellet og diverse steder innendørs og utendørs i byen vår. Hver koreografi forholdt seg til "sin" lokasjon og utforsket omgivelsene og de rammene/mulighetene de ga. Martin har redigert alt filmmaterialet og laget et visuelt kunstnerisk produkt for hver koreografi. Alle filmene vil til slutt utgjøre en del av kunstinstallasjonen som vises i Støperiet. Det blir satt opp store skjermer og prosjektorer på veggene som viser filmene som en utstilling, i en nøye taimet og planlagt sammenheng og her samarbeider vi med Audio Light om å lage en spennende kunst-installasjon. Varighet ca. 45 minutter. Forestillingen skal vises 22 ganger i uke 11 og for hver visning blir det live dans (gruppene rullerer på å opptre gjennom uka) som utfyller kunstfilmene til et helhetlig uttrykk. Vi gleder oss til å vise fram prosjektet!

Velkommen til forestilling!