Skip to main content Skip to footer

Dans

På Harstad Kulturskole kan du starte på dans fra fylte 4 år på faget Barnedans. Deretter er det Dansemix som er for alle 1.klassinger før man fra 2.klasse velger hvilke(n) retning(er) eleven vil fordype seg i. Vi har også et undervisningstilbud til voksne - Jazz for voksne - hvor man kan være med som enten nybegynner/litt øvet eller viderekommen.  Les mer om de forskjellige dansefagene ved å klikke på faget under.

Hiphop

Hiphop er en dansestil som blir mer og mer populær. I de fleste dansevideoer er det hiphop dansere som blir brukt. Hiphop er en "fusjon" av teknikker fra bl.a. locking, poppiing, breakdance, house, hype, krumping og ragga. Hiphop klassene vil variere i form og stil etter pedagogens koreografi.
Vi tilbyr hiphop-klasser for alle fra 7 år og oppover.
En hiphop-klasse består av oppvarming, drills, styrke, rytme- og romforståelse og kombinasjon. Vanskelighetsgraden og teknikken følger nivået.
I løpet av et skoleår undervises det i flere stilarter innenfor hiphop-sjangeren. Dette gir elevene mulighet til å utforske forskjellige uttrykk som kan inspirere til å utvikle eget bevegelsesspråk. Undervisningen legger vekt på musikalitet, dynamikk, intensjon og forståelse for den aktuelle stilen vi jobber med. Musikken varierer fra old school hiphop til populærmusikk.

Lærere