Gitar

Gitar er et strengeinstrument med seks strenger som ble utviklet mot slutten av middelalderen. I Harstad kulturskole tilbyr vi undervisning på akustisk- og elektrisk gitar. Eleven starter vanligvis med akustisk gitar, og går over til elektrisk gitar dersom det er et ønske fra eleven. Det tas hensyn til elevens egen musikkinteresse og ønske om stilart. Det undervises i musikkteori, harmonilære, "gitarlicks", diverse skalaer, klangbilder og prosessering av lyd (spesielt for el-gitar). Undervisningen foregår primært én til én (en lærer - en elev), men kan også organiseres i mindre grupper etter ønsker og behov.

Vi tar opp gitarelever fra de er 8 år.
Ukentlig undervisning til fast tidspunkt - dette avtales mellom foreldre/elev og lærer etter opptak. Hver undervisningstime varer i 25 minutter. Vi følger grunnskolens skolerute (ferie i høstferien, juleferien, vinterferien og andre fridager).
Undervisningen foregår i kulturskolens lokaler i Normannsgate 1 (vis-a-vis parkeringshuset v/Grottebadet).